Uw Big Data is goud waard

Maak Big Data onderdeel van uw strategie

Google Analytics is een dienst van Google om statistieken van een website te verzamelen en gedetailleerd weer te geven. Het doel van deze dienst is om de beheerder van de website een duidelijk beeld te geven van onder andere de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves. Google Analytics geeft inzicht in de prestaties van uw website en is daarmee een belangrijke zoekmachineoptimalisatie tool.  Aan de hand van deze informatie kan een webmaster eventuele reclamecampagnes of zelfs delen van de website aanpassen aan het gedrag van de bezoeker. Google Analytics is nauw verbonden met Google AdWords, hierdoor is het voor een webmaster eenvoudig om reclamecampagnes te beheren en zo nodig aan te passen.

 

Wat kunt u met Big Data?

Met Google Analytics kunt u inzicht krijgen in het bezoekersgedrag van uw klanten. Hoe navigeren zij op uw website? Welke pagina’s worden goed bekeken en welke minder? Krijg nuttige informatie over demografische en geografische samenstellingen waardoor u nog beter kunt inspelen op het veranderende online gedrag. Met diverse aanpassingen op uw website kunt u de conversie ratio van uw website verhogen. Google Analytics is een belangrijk onderdeel van de algehele zoekmachinemarketing mix. De zoekmachineoptimalisatie rapporten binnen Google Analytics geven belangrijke informatie weer over het aantal vertoningen, de positie van een zoekwoord en via welke bron bezoekers uw website vinden. Met Google Analytics kunt u nog meer uit uw SEO-strategie halen.

Google Analytics in een notendop

Google Analytics geeft belangrijke antwoorden op talloze aspecten van uw website. Wat kunt u verwachten van Google Analytics?

  • Welke pagina’s renderen en welke pagina’s hebben aandacht nodig
  • Welk tijdstip en dag van de week wordt uw website het meest bezocht
  • Wat is de laadsnelheid van de diverse pagina’s op uw website
  • Via welke bronnen ontvangt u het meeste verkeer
  • Welke zoekwoorden zorgen voor de meeste bezoekers
  • Wie zijn uw doelgroepen
  • Uit welke regio’s ontvangt u het meeste verkeer
  • Welke sociale kanalen creëren het meeste verkeer

Bovenstaande vragen zijn maar een aantal voorbeelden wat Google Analytics voor uw bedrijf kan betekenen.