A

SEARCH + ADSOO = GOED GEVONDEN

Search, SEM, of op z’n Hollands: zoekmachine marketing. Zoekmachine marketing bestaat uit zoekmachineoptimalisatie (SEO) en zoekmachine adverteren (SEA). Beide zijn diensten waarmee je ervoor zorgt dat uw website bovenaan in de zoekresultaten komt. Zoekresultaten, ook wel Search Engine Result Page (SERP) genoemd, zijn de resultaten die op uw scherm verschijnen nadat u binnen Google (of Bing/Yahoo) naar iets gezocht heeft.

U

SEO

Zoekmachineoptimalisatie is een integraal onderdeel van zoekmachine marketing. Door middel van aanpassingen aan de website wordt de website beter vindbaar in zoekmachines. Binnen SEO gelden 3 belangrijke factoren: content optimalisatie, technische optimalisatie en linkbuilding.  Er zijn in totaal zo’n 200 factoren die de uiteindelijke ranking van een website bepalen. Denk daarbij aan een mobielvriendelijke website, SSL (https) en rich snippets (verrijking van uw organische zoekresultaten).

SEA

Zoekmachine adverteren, ook wel SEA genoemd, is het inkopen van advertenties boven en onder de organische zoekopdrachten (SEO). Het inkopen van advertentieruimte werkt door middel van in een veiling te bieden op zoektermen, ook wel zoekwoorden genoemd, waarbij wordt afgerekend per klik. U betaalt alleen wanneer een bezoeker op uw advertentie klikt, er worden geen advertentiekosten in rekening gebracht wanneer uw advertentie ‘alleen’ maar getoond wordt.